Místo technologií v dětském vzdělávání? Přijďte si o tom povídat 22.6. na Smart café

V jedné ze svých studií se Dr. Rachel Barr z amerického Washingtonu věnovala limitům dětské paměti při učení se z obrázkových knih, televize a dotykových obrazovek (tabletů). Tato studie shrnuje dosavadní výzkum fenoménu nazvaného video deficit, který přetrvává u dětí do věku dvou až dvou a půl let. Ten popisuje vcelku běžný fakt, že dítě v tomto věku není schopno transponovat dění na obrázcích nebo obrazovce do reálného života. Vědomosti tak není schopné dále využít, jsou pro něj příliš vzdálené a abstraktní. Video deficit se – na první pohled překvapivě – týká televize, dotykových aplikací, ale i obrázkových knih. K zmírnění tohoto problému může přispět řada faktorů, jako používání obsahu, který je dítěti známý z předchozích zkušeností, opakování a zejména společné sledování, hraní a čtení – komentáře rodičů, ukazování, vysvětlování.

Média v dětském životě jsou velkou otázkou nejen pro rodiče, ale i pro vědce samotné. Také hledáte odpovědi na otázky, kdy je čas, dát do ruky dětem digitální technologie? Jakým způsobem je podporovat v jejich využívání a zda to není spíše kontraproduktivní, když pak tráví většinu času v křesle s tabletem v ruce? Otázek je nepřeberně, jak vybrat správnou odpověď?

Diskuzní setkání Smart café 22. 6. 2017

Na konec června přijala pozvání Filozofické fakulty Univerzity Karlovy právě Rachel Barr, vývojová psycholožka působící na Georgetown University ve Washingtonu. Rachel Barr vede Early Learning Project, laboratoř zabývající se výzkumem učení předškolních dětí z různých médií, jako jsou televize, tablety, knihy a počítače. Ve čtvrtek 22. června se zúčastní diskuzního setkání Smart café v pražské Langhans Galerii, kde bude diskutovat s Terezou Valkounovou, předsedkyní Asociace lesních mateřských školek v ČR. Řeč tedy přijde na to, zda a jakým způsobem interakce dětí s technologiemi rozvíjí naše děti. Jaké panují v této oblasti trendy ve světe a zda jde používání technologií ruku v ruce s rizikem vzniku závislosti, apod. Dozvíme se zajímavé postřehy o situaci v Americe, kde průměrné dítě stráví před obrazovkou cca 4,5 hodiny denně. Zjistíme, zda je pro naše děti a jejich přirozený vývoj lepší běhat  venku, anebo si čas od času sednout do křesla s tabletem v ruce.

Ve společné diskuzi zodpoví pozvaní hosté vaše otázky, překlad na místě je zajištěn.

Vstupné zdarma, místo k sezení si můžete zarezervovat zde. Nebo se přihlašte přes Facebook akce.

Smart café společně pořádají Univerzita Karlova a iniciativy Zelený kruh a SMARTdudlík. Tyto akce – dříve Science café se konají po celém světě jako série neformálních setkání akademiků a odborníků s veřejností nad tématy, která se dotýkají životního prostředí, vztahu lidí k přírodě a udržitelného rozvoje. Více o Smart café najdete zde.

Pokud se Vám článek líbil, poděkujte nám jeho sdílením