Kdo jsme?

Michaela Slussareff, PhD.michaela slussareff

Myšlenka tohoto blogu ve mně uzrávala od chvíle, kdy mi do života vstoupil náš synek Vincent. Jako každá jiná matka se téměř  každodenně zamýšlím nad tím, jak plnohodnotně trávit náš společný čas, jak rozvíjet všechny jeho přednosti a nezavřít mu přitom ty doširoka rozevřené oči a srdce. U používání technologií mi ale stále zůstávalo více otázek než odpovědí. Bojovala jsem se strachem z digitálních závislostí, z toho, že synka už nebude bavit lézt po stromech. Nejspíše jakási nemoc z povolání způsobuje to, že odpovědi nehledám u ostatních maminek a na diskuzních fórech, ale v tlustých knihách a databázích vědeckých časopisů. Protože jsem získala dojem, že podobný náhled na českém webu chybí, moc ráda bych se s Vámi o mé poznatky podělila. Na našich stránkách naleznete pouze aplikace, které se nebojím dát i mým dětem (teď už jsou kluci dva:).

Studovala jsem sociologii, andragogiku a posléze nová média na Univerzitě Karlově, kde jsem realizovala i svůj doktorský výzkum. Ten se týkal vzdělávacích možností videoher. Mými dalšími tématy jsou mobilní technologie, geolokační vzdělávací hry a interaktivní technologie pro muzea. V rámci doktorského výzkumu jsem měla možnost působit na Parson New School of Design v New Yorku a Linnaeus centru pro výzkum ve vzdělávání na Univerzitě v Gothenburgu.

Pracovala jsem např. u herních vývojářů v Electronic Arts v Madridu, na kulturních projektech v CIANTu v Praze, na mezinárodní vysoké škole Prague College a nyní pracuji na Univerzitě Karlově, oboru Studia nových médií (#stunome), kde přednáším o technologiích ve vzdělávání, kulturních institucích a o interakčním designu.

Mgr. Zdeňka Černázdenka cerna

Informačním technologiím a jejich využití ve výchově a vzdělávání dětí i dospělých se věnuji posledních pět let. Mým prvotním motivem byl pocit, že se děti stále více vzdalují přírodě a tráví dlouhý čas před obrazovkou, která se stává středobodem jejich života. Rozhodla jsem se tedy tuto oblast prozkoumat a zjistit, jak se to celé má. Zda to dětem vadí nebo nevadí, pokud vadí, tak jak, nebo zda je mohou tyto „obrazovky“ rozvíjet, jak často slýcháme. Mé zkoumání stále pokračuje a rozšířilo se i na pozorování mého vlastního syna, který už v roce radostně tleskal ručičkama, když prošel kolem počítače. Proto si i já kladu otázku, zda ho mám před technologiemi chránit nebo je přijmout a smysluplně je využívat. Mé hledání odpovědí bude součástí tohoto blogu a věřím a doufám, že vám bude nápomocen v tak složité věci, jako výchova dětí je a v hledání alternativ pro aplikace v reálném světě.

Vystudovala jsem ochranu a tvorbu životního prostředí na PřF Univerzity Palackého v    Olomouci. Během studia jsem se věnovala environmentální výchově a pracovala jsem jako externí lektorka na Toulcově Dvoře, centru ekologických aktivit Sluňákov. Absolvovala jsem půlroční stáž na Leuphana Universität v Lüneburgu a v environmentálním centru Schubz, kde jsem se poprvé setkala s využíváním aplikací ve výchově předškolních děti a jejich propojení s přírodním okolím. Absolvovala jsem kurzy Respektovat a být respektován, Osobní a osobnostní rozvoj (NIDV), První pomoc u malých dětí, Zážitková pedagogika (Prázdninová škola Lipnice).

 

 

 

Pokud se Vám článek líbil, poděkujte nám jeho sdílením